Obchodné podmienky

INFINITY Masters s.r.o.

Š.M.Daxnera 657, 98101 Hnúšťa

IČO: 48167355

DIČ: 2120075122

IČ DPH: SK2120075122

1. PREDMET ÚPRAVY VOP

2. DEFINÍCIE ZÁKLADNYCH POJMOV

3. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

4. CENA

5. DODACIE TERMÍNY

6. MIESTO DODANIA

7. SPÔSOB PREPRAVY TOVARU DO MIESTA DODANIA

8. DODANIE TOVARU

9. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

10. ODVOLANIE OBJEDNÁVKY, ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

11. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

12. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV (ARS)

13. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA VOP

1. PREDMET ÚPRAVY

1.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti kupujúceho a spoločnosti InFINITY

MASTERS s.r.o. Š.M.Daxnera, Hnúšta 98101 IČO: 48167355, (ďalej len "predávajúci") pri uzatváraní

kúpnych zmlúv prostredníctvom internetu, cez e-shop umiestnený na internetovej stránke www.nanofolia.sk a

www.nanofolia.cz

1.2. Obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. Pokiaľ nie je v kúpnej zmluve alebo v

jej prílohách výslovne uvedené odchylné dojednania alebo platnosť niektorých ustanovení týchto obchodných

podmienok nie je kúpnou zmluvou alebo iným výslovným dojednaním medzi prevádzkovateľom a kupujúcim

vylúčená alebo inak modifikovaná, platia v ostatnom pre vzájomné vzťahy zmluvných strán tieto obchodné

podmienky.

1.3. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené sa riadia príslušnými

ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len "Občiansky zákonník"),

zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb.

o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa"), zákona č. 102/2014

Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na

diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení

niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na

diaľku"), všetko v znení neskorších právnych predpisov.

1.4. Právne vzťahy predávajúceho s podnikateľom vyslovene neupravené sa riadia príslušnými ustanoveniami

zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších právnych predpisov.

1.5. Súčasťou týchto obchodných podmienok je aj reklamačný poriadok predávajúceho (ďalej len

"Reklamačný poriadok") vydaný v súlade s príslušnými ustanoveniami Zákona o ochrane spotrebiteľa, Zákona

o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku, ktorým predávajúci informuje

spotrebiteľov o podmienkach a spôsobe reklamácie, o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácii,

sťažností a podnetov spotrebiteľov vrátane informácie o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní

záručných opráv týkajúcich sa tovaru zakúpeného v internetovom obchode.

1.6. Predávajúci v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru

na základe zmluvy uzavretej na diaľku informuje spotrebiteľa, že sa nezaviazal dodržiavať žiadny kódex

správania.

2. DEFINÍCIE ZÁKLADNÝCH POJMOV

2.1. Pojmy definované v tomto článku 2., majú na účely týchto VOP význam uvedený v nasledovných bodoch

tohto článku.

2.2. E-Shop. E-Shop je internetový obchod predávajúceho umiestnený na internetovej stránke www.nanofolia.sk

a www.nanofolia.cz. Cez tento je možné nakupovanie tovaru, ktorý ponúka spoločnosť na uvedenej stránke.

2.3. Kupujúci. Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar cez E-

Shop a uzavrieť s predávajúcim kúpnu zmluvu týkajúcu sa tovaru, ktorý je ponúkaný cez E-Shop, a ktorá za

tým účelom odoslala riadne vyplnlnenú záväznú objednávku prostredníctvom E-Shopu a doručila ju

predávajúcemu.

 2.3.1. Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvorila s predávajúcim zmluvu na

diaľku prostredníctvom internetového obchodu na adrese www.nanofolia.sk a www.nanofolia.cz. (ďalej len

"kupujúci").

 2.3.2. Spotrebiteľom je kupujúci - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci

predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej len

"spotrebiteľ").

 2.3.3. Podnikateľom je kupujúci - osoba, ktorá nie je spotrebiteľom. Za podnikateľa sa považuje taktiež

každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy súvisiace s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou

činnosťou pri samostatnom výkone svojho povolania, prípadne osoba, ktorá koná v mene alebo na účet

podnikateľa (ďalej len "podnikateľ").

2.4. Oprávnená osoba. Je osoba, ktorá je odlišná od kupujúceho a ktorú kupujúci uvedie v objednávke ako

oprávneného prevziať objednávku. Uvedenie mena oprávnenej osoby v objednávkovom formulári sa považuje

za jej splnomocnenie na prevzatie objednaného tovaru.

2.5. Objednávkový formulár. Objednávkový formulár je elektronický formulár obsahujúci osobné údaje

kupujúceho, špecifikáciu objednaného tovaru, jeho kúpnu cenu vrátane DPH, miesto dodania, spôsob

doručenia (typ prepravy) tovaru a cenu za doručenie (prepravu) tovaru do miesta dodania.

2.6. Aktuálna ponuka tovaru. Aktuálna ponuka tovaru je ponuka tovaru zverejnená na internetovej stránke

www.nanofolia.sk a www.nanofolia.cz., ktorá obsahuje textové označenie tovaru a cenu. Všetky zmeny aktuálnej

ponuky tovaru (vrátane cenových zmien) sú účinné od momentu ich zverejnenia na internetovej stránke

www.nanofolia.sk a www.nanofolia.cz.

3. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

3.1. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy, na základe ktorej predávajúci dodá kupujúcemu objednaný tovar (ďalej len

"Kúpna zmluva") dochádza na základe návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, ktorým je záväzná objednávka

kupujúceho a písomného prijatia návrhu na uzavretie zmluvy zo strany predávajúceho.

3.2. Návrh na uzavretie zmluvy (objednávka). Návrhom na uzavretie zmluvy je objednávka objednávateľa

adresovaná predávajúcemu. Objednávku možno uskutočniť najmä vyplnením objednávkového formuláru na

internetovej stránke www.nanofolia.sk a www.nanofolia.cz. a jeho odoslaním cez E-Shop.

3.3. Objednávka obsahuje tiež:

1. vyhlásenie potvrdzujúce, že sa kupujúci oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré

sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy a súhlasí s nimi bez výhrad.

2. vyhlásenie o tom, že bol poučený o možnosti odstúpiť od zmluvy,

3. udelenie bezvýhradného súhlasu so spracovaním a použitím svojich osobných údajov v súlade so

zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov pre interné účely spoločnosti INFINITY Masters s.r.o.

a v prípade, ak objednávateľ uvádza aj údaje tretej osoby oprávnenej prevziať tovar, že tak robí iba s jej

súhlasom a dotknutá osoba je oboznámená s postupmi, právami a povinnosťami v týchto VOP,

4. vyhlásenie, že všetky ním uvedené údaje sú pravdivé.

3.4. Návrh na uzavretie zmluvy zaniká:

1. odmietnutím návrhu kupujúceho zo strany predávajúceho.

3.5. Prijatie návrhu na uzavretie zmluvy. Prijatie návrhu na uzavretie zmluvy je včasné písomné vyhlásenie

predávajúceho adresované kupujúcemu, v ktorom predávajúci potvrdzuje, že návrh kupujúceho na uzavretie

zmluvy prijíma. Včasné prijatie návrhu nadobúda účinnosť okamihom doručenia prijatia návrhu kupujúcemu

na E-mailovú adresu uvedenú v objednávkovom formulári. Mlčanie alebo nečinnosť predávajúceho

neznamenajú prijatie návrhu.

3.6. Kupujúci nemá nárok na uzavretie Kúpnej zmluvy.

3.7. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom, keď prijatie návrhu na uzavretie zmluvy nadobúda účinnosť, teda

okamihom doručenia prijatia návrhu kupujúcemu. Predmetom uzavretej Kúpnej zmluvy je záväzok

predávajúceho dodať kupujúcemu tovar do určeného miesta dodania a záväzok kupujúceho tovar v mieste

dodania v dohodnutom čase prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu a prepravné.

3.8. Akákoľvek zmena objednávky po uzavretí Kúpnej zmluvy je návrhom na zmenu obsahu Kúpnej zmluvy a

je možná len po vzájomnej dohode kupujúceho a predávajúceho. Návrh na zmenu obsahu Kúpnej zmluvy nie

je spredávajúci povinný prijať.

4. KÚPNA CENA TOVARU

4.1. Kúpna cena za objednaný tovar je uvedená v aktuálnej ponuke, v objednávke, ako aj v potvrdení

objednávky, ktoré je prijatím návrhu na uzavretie zmluvy zo strany predávajúceho.

4.2. Kúpna cena tovaru nezahŕňa náklady na prepravu tovaru zo skladu predávajúceho do miesta dodania,

ktoré budú kupujúcemu účtované osobitne podľa spôsobu prepravy tovaru do miesta dodania, ktorý si

kupujúci zvolil.

4.3. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.

4.4. Po uzavretí Kúpnej zmluvy sa kupujúci zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu predávajúcemu, a to jedným z

nasledujúcich spôsobov, spomedzi ktorých je kupujúci oprávnený vybrať si pri objednávaní tovaru:

1. platba platobnou kartou pred dodaním tovaru,

2. platba v hotovosti pri prevzatí tovaru v sklade predávajúceho,

3. platba prostredníctvom Slovenskej pošty ("na dobierku") pri prevzatí tovaru,

4. platba kuriérovi pri prevzatí tovaru

5. paypal

6. bankovým prevodom

4.5. Záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu je splnený momentom pripísania kúpnej ceny na účet

predávajúceho, uvedený v potvrdení objednávky alebo odovzdaním kúpnej ceny kuriérovi alebo Slovenskej

pošte.

5. ČAS DODANIA (DODACIA LEHOTA)

5.1. Dodacia lehota, v ktorej je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar je uvedená v potvrdení

objednávky. Pokiaľ nie je v potvrdení objednávky uvedené inak, zaväzuje sa predávajúci dodať tovar

kupujúcemu v lehote max. 15 dní od potvrdenia objednávky.

5.2. S rôznymi spôsobmi dodania tovaru, resp. jeho prepravy do miesta dodania sa spájajú odlišné dodacie

lehoty. Pri výbere spôsobu dodania tovaru je kupujúcemu poskytnutá vždy informácia, aká dodacia lehota sa

s daným spôsobom prepravy spravidla spája.

5.3. Pri výbere spôsobu zaplatenia kúpnej ceny na účet predávajúceho začína dodacia lehota plynúť od

pripísania kúpnej ceny na účet predávajúceho.

6. MIESTO DODANIA

6.1. Miestom dodanie je adresa, ktorú kupujúci uviedol v objednávke ako miesto dodania.

7. SPÔSOB PREPRAVY TOVARU DO MIESTA DODANIA

7.1. Spôsob prepravy tovaru do miesta dodania si môže kupujúci vybrať v procese objednávania tovaru po

označení tovaru a zadaní miesta dodania.

7.2. Spôsoby dodania tovaru do miesta dodania sú:

1. Preprava kuriérom.

2. Osobný odber.

7.3. Informácia o cene prepravy (prepravné) a obvyklom čase trvania prepravy do miesta dodania je vždy

uvedená pri konkrétnom druhu prepravy tovaru.

8. DODANIE TOVARU

8.1. Záväzok predávajúceho dodať tovar je splnený odovzdaním objednaného tovaru kupujúcemu alebo

oprávnenej osobe v mieste dodania. Dodanie a prevzatie tovaru je kupujúci povinný písomne potvrdiť v

dodacom liste, ktorého jedno vyhotovenie zároveň obdrží.

8.2. Záväzok predávajúceho dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak predávajúci bol pripravený

odovzdať tovar kupujúcemu v dohodnutom mieste a čase, resp. ak mu v ňom umožní prevzatie tovaru a

kupujúci si tovar neprevzal z iných dôvodov ako sú dôvody na strane predávajúceho.

8.3. V prípade, ak si kupujúci tovar neprevezme a tovar sa vráti predávajúcemu späť, je predávajúci

oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a od kupujúceho požadovať náhradu nákladov na prepravu a balné

súvisiace s neúspešným dodaním tovaru.

9. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

9.1. Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi

predpismi.

10. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

10.1. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY KUPUJÚCIM

 10.1.1. Právo na odstúpenie od zmluvy podľa tohto článku obchodných podmienok má iba kupujúci

– spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá je zároveň kupujúcim a pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v

rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

 10.1.2. Pokiaľ je kúpna zmluva uzatvorená na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu)

alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, a zároveň ak predávajúci včas a riadne poskytol

spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní

práva na odstúpenie od zmluvy vrátane formulára na odstúpenie od zmluvy (v súlade s ustanovením § 3

ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku) a

za súčasného splnenia zákonom vyžadovaných skutočností, má spotrebiteľ podľa Zákona o ochrane

spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku právo bez uvedenia dôvodu a bez

akejkoľvek sankcie odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru (ďalej len

"zákonná lehota na odstúpenie od zmluvy").

 10.1.3. Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa predchádzajúceho odseku až

dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa

predchádzajúceho odseku, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď

predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.

 10.1.4. Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi zákonom vyžadované informácie týkajúce sa

možnosti a spôsobu odstúpenia od zmluvy ani v dodatočnej lehote podľa predchádzajúceho odseku,

lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa prevzatia tovaru.

 10.1.5. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená

tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru,

ktorý bol dodaný ako posledný;

dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo

posledného kusu;

tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

 10.1.6. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred

začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

 10.1.7. Ak spotrebiteľ (i) v zákonnej 14 dňovej lehote na odstúpenie od zmluvy oznámi

prevádzkovateľovi, že od zmluvy odstupuje, a zároveň tovar v tejto lehote najneskôr do 14 – tich dní odo

dňa prevzatia tovaru vráti, kúpna zmluva sa od začiatku zrušuje. Pre odstúpenie od zmluvy môže

spotrebiteľ využiť doklad o kúpe, ktorý obdržal spolu so zakúpeným tovarom, alebo tento všeobecný

formulár na odstúpenie od zmluvy.

 10.1.8. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným

spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom "kamennom" obchode, a to v rozsahu potrebnom na

zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy v

zákonnej 14 dňovej lehote, zodpovedá spotrebiteľ za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku

takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a

funkčnosti tovaru.

 10.1.9. Spotrebiteľ berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 Zákona o ochrane

spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku nemôže odstúpiť od zmluvy,

predmetom ktorej je:

a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ

vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy

po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;

b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý

predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;

c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru

alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa;

d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;

e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo

z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený

f) predaj tovaru, ktorý z hygienických dôvodov nie je možné vymeniť a ani vrátiť: ochranné rúška, trenky,

body, ponožky;

10.2. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy zo strany spotrebiteľa

 10.2.1. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa predchádzajúcich odsekov

týchto obchodných podmienok u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom

trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od

zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť

od zmluvy (ďalej tiež ako "oznámenie o odstúpení od zmluvy"). Spotrebiteľ môže použiť formulár na

odstúpenie od zmluvy, ktorý mu odovzdal predávajúci buď spolu s tovarom alebo zaslal e-mailom.

 10.2.2. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o dostúpení od

zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa

bodu 10.1. týchto obchodných podmienok. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší,

pričom sa ruší od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ

odstúpil.

 10.2.3. Spotrebiteľ v prípade využitia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy v zákonnej lehote 14

dní, je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať

predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Tovar je potrebné zasielať na

adresu predávajúceho. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo

prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar

odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

 10.2.4. Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy oprávnene, prevádzkovateľ je povinný bez

zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, vrátiť všetky peňažné

prostriedky vrátane nákladov na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšie ponúkanému

spôsobu dodania tovaru, a to rovnakým spôsobom, ako použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Predávajúci

vráti spotrebiteľovi prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom, pokiaľ s tým spotrebiteľ súhlasil, a pokiaľ

mu tým nevzniknú ďalšie náklady.

 10.2.5. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ

výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a

nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

 10.2.6. Spotrebiteľ berie na vedomie, že náklady na dodanie tovaru mu budú vrátené iba v prípade

odstúpenia od zmluvy v celom rozsahu.

 10.2.7. Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, prevádzkovateľ

nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky/platby spotrebiteľovi predtým, ako mu spotrebiteľ tovar

neodovzdá (nedoručí) alebo kým spotrebiteľ nepreukáže, že tovar prevádzkovateľovi odoslal späť.

 10.2.8.. Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy oprávnene, môže sa spotrebiteľ dohodnúť s

predávajúcim, že mu budú vrátené náklady na dodanie objednaného tovaru formou/spôsobom tzv.

"spätnej zásielky", t.j. spôsobom preplatenia nákladov na vrátenie tovaru späť predávajúcemu. V prípade,

že spotrebiteľ vracia tovar z jednej objednávky vo viacerých zásielkach, má nárok na využitie jedného

štítku.

 10.2.9. Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na

vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na

základe zmluvy uzavretej na diaľku, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie

tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

 10.2.110. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého

zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a

funkčnosti tovaru.

 10.2.11. Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy neoprávnene a/alebo v rozpore s platnou

právnou úpravou, a aj napriek tomu odošle tovar prevádzkovateľovi, nebude tovar prijatý, prípadne bude

zo strany predávajúceho uskladnený v súlade s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonník.

 10.2.12. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je uzavretá darovacia zmluva

medzi predávajúcim a kupujúcim s rozväzovacou podmienkou, a ak príde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy

zo strany kupujúceho, darovacia zmluva v súvislosti s darčekom stráca účinnosť a kupujúci je povinný

tovar s poskytnutým darčekom predávajúcemu vrátiť.

 10.2.13. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, nemá v súlade s ustanovením § 8 ods. 5 Zákona o

ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku nárok na vrátenie ceny za doplnkovú službu, ak je

predmetom doplnkovej zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu tejto služby (a to

predovšetkým ceny za službu dobierky).

10.3. Odstúpenie od kúpnej zmluvy prevádzkovateľom

 10.3.1. Prevádzkovateľ dbá na dobrú orientáciu v oblasti trhu s predávaným tovarom, napriek tomu

môže výnimočne nastať situácia, keď nebude schopný objednaný tovar dodať za dohodnutých podmienok

v kúpnej zmluve, resp. ho nebude môcť z dôvodov nie na jeho strane dodať vôbec. Prevádzkovateľ si

preto vyhradzuje právo v takých prípadoch odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej s kupujúcim, ktorý je

podnikateľ a kupujúci podnikateľ s takýmto výnimočným prípadom súhlasí.

 10.3.2. Prevádzkovateľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej s kupujúcim, ktorý je

podnikateľom tiež vtedy, ak dodávateľa objednaného tovaru predávajúcemu výrazne zmenil ceny, ak

nastali výrazné zmeny cien prepravy tovaru, alebo ak zistí prevádzkovateľ, že tovar bol omylom ponúkaný

za chybnú cenu, a kupujúci neakceptoval príslušnú zmenu kúpnej zmluvy, tzv. zvýšenie ceny tovaru, či

zvýšenie nákladov na prepravu.

 10.3.3. Kupujúci, ktorý je podnikateľom berie na vedomie, že predávajúci nemá povinnosť s

kupujúcim, ktorý je podnikateľom uzavrieť kúpnu zmluvu. Kupujúci ďalej berie na vedomie, že predávajúci

je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej s kupujúcim, ktorý nie je podnikateľom, ktorý v

niektorom z predchádzajúcich vzťahov týkajúcich sa záväzkov s predávajúcim porušil svoju povinnosť

podstatným spôsobom. Porušenie predchádzajúceho záväzkového vzťahu podstatným spôsobom sa

považuje pre účely odstúpenia od zmluvy za konanie podľa § 345 Obchodného zákonníka.

 10.3.4. Pokiaľ prevádzkovateľ odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať

kupujúceho na elektronickú adresu uvedenú kupujúcim pri vytvorení objednávky. Ďalej je povinný vrátiť

kupujúcemu plnú kúpnu cenu tovaru, pokiaľ už bola uhradená, prípadne zníženú v súlade s týmito

obchodnými podmienkami a príslušnými právnymi predpismi

11. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

11.1. Osobné údaje

 11.1.1. Osobnými údajmi sú údaje týkajúce sa určenej alebo určiteľnej fyzickej osoby, pričom takou

osobou je osoba, ktorú možno určiť priamo alebo nepriamo, najmä na základe všeobecne použiteľného

identifikátora alebo na základe jednej či viacerých charakteristík alebo znakov, ktoré tvoria jej fyzickú,

fyziologickú, psychickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu.

 11.1.2. Predávajúci ako prevádzkovateľ, ktorý pripravuje spracúvanie osobných údajov dotknutej

osoby, pred získaním osobných údajov v súlade s ustanovením § 15 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane

osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane osobných

údajov") vopred oznamuje dotknutej osobe zákonom vyžadované údaje priamo na znení súhlasu

dotknutej osoby.

 11.1.3. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle § 10 ods. 3 písm. b) zákona č.

122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o

ochrane osobných údajov") predávajúci ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy

spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných

údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim, ktoré sa

uskutočňujú na žiadosť kupujúceho a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie

z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán. Prevádzkovateľ je

registrovaný na Úrade na ochranu osobných údajov.

 11.1.4. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je spotrebiteľom je povinný oznámiť

predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo

telefónu a mailovú adresu. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je podnikateľom je

povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO,

číslo telefónu a mailovú adresu.

 11.1.5. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky udeliť

predávajúcemu svoj súhlas v zmysle § 11 ods. 1 a nasl. Zákona o ochrane osobných údajov, aby

predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie, a/alebo ktoré

sú potrebné pri činnosti predávajúceho za účelom sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách

a akciách na ponúkaný tovar a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch týkajúcich sa

zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaný tovar. Kupujúci udeľuje

predávajúcemu tento súhlas na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho.

Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov

kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou

formou.

 11.1.6. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, vo svojom

užívateľskom účte alebo pri objednávke) uvádzať správne a pravdivo, a že je povinný bez zbytočného

odkladu informovať predávajúceho o zmene svojich osobných údajov.

 11.1.7. Spracovaním osobných údajov kupujúceho môže predávajúci poveriť tretiu osobu ako

spracovateľa.

 11.1.8. Osobné údaje budú spracúvané po dobu nevyhnutnú na dosiahnutie účelu spracúvania v

elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným

spôsobom.

11.2. Práva dotknutej osoby

 11.2.1. Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti od prevádzkovateľa vyžadovať

a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o nej spracúvané;

b) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v

rozsahu podľa § 15 ods. 1 písm. a) až e) druhý až šiesty bod Zákona o ochranne osobných údajov; pri

vydaní rozhodnutia podľa § 28 ods. 5 Zákona o ochrane osobných údajov je dotknutá osoba oprávnená

oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií;

c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje na

spracúvanie;

d) vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania;

e) opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú

predmetom spracúvania;

f) likvidáciu jej osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania

úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie;

g) likvidáciu jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona;

h) blokovanie jej osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak

prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na základe súhlasu dotknutej osoby.

 11.2.2. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti má právo u prevádzkovateľa namietať voči

a) spracúvaniu jej osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely

priameho marketingu bez jej súhlasu, a žiadať ich likvidáciu;

b) využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) Zákona o ochrane osobných údajov na

účely priameho marketingu v poštovom styku; alebo

c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) Zákona o ochrane osobných údajov

na účely priameho marketingu.

 11.2.3. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má

právo u prevádzkovateľa kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10

ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) Zákona o ochrane osobných údajov vyslovením oprávnených dôvodov

alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré

sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu

nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka dotknutej osoby je oprávnená, prevádzkovateľ je

povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie dotknutá osoba namietala, bez zbytočného odkladu blokovať

a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.

 11.2.4. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej

má právo u prevádzkovateľa kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu prevádzkovateľa, ktoré by

malo pre ňu právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe

úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Dotknutá osoba má právo žiadať

prevádzkovateľa o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy

spracúvania, pričom prevádzkovateľ je povinný žiadosti dotknutej osoby vyhovieť, a to tak, že

rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a

výsledku zistenia prevádzkovateľ informuje dotknutú osobu do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti.

Dotknutá osoba nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené

opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov dotknutej osoby, alebo ak v rámci predzmluvných

vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov prevádzkovateľ vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel

požiadavke dotknutej osoby, alebo ak prevádzkovateľ na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na

zabezpečenie oprávnených záujmov dotknutej osoby.

 11.2.5. Ak dotknutá osoba uplatní svoje právo

a) písomne a z obsahu jej žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú

podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom dotknutá osoba doručí písomne

najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania;

b) osobne ústnou formou do zápisnice, z ktorej musí byť zrejmé, kto právo uplatnil, čoho sa domáha a

kedy a kto vyhotovil zápisnicu, jeho podpis a podpis dotknutej osoby; kópiu zápisnice je prevádzkovateľ

povinný odovzdať dotknutej osobe;

c) u sprostredkovateľa podľa písmena a) alebo písmena b), je ten povinný túto žiadosť alebo zápisnicu

odovzdať prevádzkovateľovi bez zbytočného odkladu.

 11.2.6. Dotknutá osoba pri podozrení, že jej osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať

úradu návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.

 11.2.7. Ak dotknutá osoba nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jej práva môže

uplatniť zákonný zástupca. Ak dotknutá osoba nežije, jej práva, ktoré mala podľa tohto zákona, môže

uplatniť blízka osoba.

 11.2.8. Kupujúci je oboznámený s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. Prostredníctvom

nastavenia svojho webového prehliadača môže kupujúci jednotlivé cookies ručne mazať, blokovať alebo

celkom zakázať. Jednotlivé cookies možno taktiež blokovať alebo povoliť len pre konkrétne stránky.

12. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV (ARS)

Podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri

predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov predávajúceho má spotrebiteľ možnosť obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia

sporov v prípadoch ustanovených zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov.

Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom platformy alternatívneho

riešenia sporov.

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom,

ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak

predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania

neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len

"ARS"). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom

a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a

sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3

citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1

citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS,

maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z

nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný

všeobecný alebo rozhodcovský súd.

Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR –

www.mhsr.sk.

13. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA VOP

 13.1. Jazykom komunikácie medzi prevádzkovateľom a kupujúcim a jazykom kúpnej zmluvy je slovenský

jazyk. Uzatvorené kúpne zmluvy sú archivované prevádzkovateľom v elektronickej podobe a nie sú

prístupné iným osobám.

 13.2. V prípade, že by niektoré ustanovenia týchto obchodných podmienok boli z akýchkoľvek dôvodov

neplatné alebo neúčinné, nevyvoláva táto skutočnosť neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných častí

obchodných podmienok alebo kúpnej zmluvy.

 13.3. Znenie týchto obchodných podmienok môže prevádzkovateľ meniť a dopĺňať. Zmenené obchodné

podmienky sú účinné dňom ich zverejnenia. Práva a povinnosti prevádzkovateľa a kupujúceho vzniknuté

pred dňom nadobudnutia účinnosti nového znenia obchodných podmienok nie sú zmenou dotknuté.

 13.4. Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, tak zmluvné

strany si dojednávajú, že vzťah založený kúpnou zmluvou ako aj všetky prípadne spory z neho

vyplývajúce sa riadia právom Slovenskej republiky.

 13.5. Predávajúci je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú

kontrolu zabezpečuje v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany

osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Orgánom dozoru na ochranu kupujúceho

ako spotrebiteľa je Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Bratislavský kraj, Prievozská 32,

P.O.Box 5, 820 07 Bratislava, https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi.

 13.6. Zmluvné strany sa dohodli, že na prejednanie akýchkoľvek sporov medzi prevádzkovateľom a

kupujúcim je daná právomoc súdom Slovenskej republiky. Prípadné spory medzi prevádzkovateľom a

spotrebiteľom je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade spotrebiteľ môže

kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná

príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov

vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj

prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO podľa Nariadenia Európskeho parlamentu

a Rady (EÚ) č. 524/2013 o riešení spotrebiteľských sporoch online, ktorým sa mení nariadenie (ES)

č.2006/2004 a smernica 2009/22/ES (ďalej len "nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online") ,

ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?

event=main.home.show&lng=SK.Prevádzkovateľ odporúča kupujúcemu najskôr využiť elektronickú adresu pre

vyriešenie vzniknutej situácie skôr ako bude pristúpenék mimosúdnemu resp. súdnemu riešeniu

V Bratislave dňa 25.7.2024